Legalbroker

All posts tagged НОВОСТИ

Як отримати субсидії?

Субсидія на відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг – це безготівкова допомога малозабезпеченим сім’ям, яка надається державою у зв’язку з підвищенням плати за житло та комунальні послуги.

Право на отримання субсидії мають сім’ї, що проживають у державному та громадському фонді, в тому числі у гуртожитках, у приватизованих квартирах та житлово-будівельних (житлових) кооперативах, у приватних будинках.

Субсидія надається на оплату за користування чи утримання житла та на оплату таких комунальних послуг: водо-, тепло-, газопостачання, водовідведення, вивезення побутового сміття та рідких нечистот.

Субсидія призначається лише на площу, яка не перевищує норму володіння (користування), яка розраховується, виходячи з 21 кв. м на кожного зареєстрованого та 10,5 кв. м на всіх зареєстрованих. Якщо площа квартири менша за норму, субсидія буде нараховуватись на всю існуючу площу житла. Для однокімнатної квартири субсидія призначається на всю площу незалежно від її величини.

Додаткові 10,5 кв. м не враховуються, якщо особа, що перебуває в шлюбі, проживає окремо від чоловіка (дружини) сама або з неповнолітніми дітьми, на яких не отримує аліментів (за рішенням суду або за домовленістю). Виплати на утримання дітей не можуть бути меншими, ніж встановлено законодавством.

Субсидія призначається уповноваженому власнику (співвласнику) житла (житлового приміщення), наймачу державного та громадського житлового фонду, членові житлового кооперативу, на якого відкрито особовий рахунок за місцем реєстрації.

Зробивши деякі підрахунки можна з’ясувати, чи одержите ви субсидію:

1.         просумуйте доходи, що отримали всі зареєстровані (прописані) у житловому приміщенні за останні шість міс., і поділіть отриману суму на 6 – це середньомісячний сукупний доход сім’ї;

2.         вирахуйте суму, яку ви повинні сплачувати: поділіть доход на 100 та помножте на величину відсотку – позначимо цю суму літерою А;

3.         подивіться, скільки вам нарахували до оплати у поточному місяці за житло та комунальні послуги, що зазначені раніше, – позначимо цю суму літерою В. Якщо В перевищує А, то ви маєте право на субсидію у розмірі: В мінус А (ці розрахунки зроблено для квартири, площа якої не перевищує норму володіння (користування)).

Для оформлення субсидії необхідно надати заяву та заповнити декларацію про доходи та майновий стан. Субсидія призначається з місяця звернення при умові, що необхідні документи надані не пізніше місяця з дня надання заяви. Якщо заявник хворів або був у відрядженні (що підтверджено довідками) і не зміг своєчасно надати заяву, в окремих випадках субсидія може призначатися з дня виникнення права, але не більше, ніж за три місяці до звернення за призначенням субсидії.

Рішення про призначення чи не призначення субсидії приймається протягом 10 днів після подання заяви та даних підприємств, що надають житлово-комунальні послуги, про кількість зареєстрованих у житлі, наявність пільг та розміри оплати. Про призначення субсидії заявнику видається повідомлення.

Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається на 6 міс.

Заяви для призначення субсидії на опалювальний період приймаються на протязі 2-х міс. з початку опалювального періоду.

У разі підвищення цін та тарифів субсидія призначається протягом 3-х міс. з часу підвищення тарифів.

Для призначення субсидії на новий термін після закінчення діючої субсидії необхідно знову звернутися за призначенням субсидії.

Субсидія на опалення природним газом призначається на опалювальний період.

У разі несплати обов’язкової частки платежу за поданням підприємств, що надають житлово-комунальні послуги, субсидія припиняється. На новий термін субсидія призначається за умови надання квитанцій або довідок про оплату боргів.

Громадяни несуть відповідальність за надання невірної або неповної інформації: суми субсидій, виплачених надміру внаслідок надання свідомо недостовірних даних, громадянами повертаються, а дія субсидії припиняється.

При зміні тарифів розмір субсидії перераховується без звернення громадян.

Субсидії підлягають перерахунку, виходячи з фактичного споживання послуг, по закінченні дії субсидії.

Якщо особа вважає, що їй несправедливо не надана субсидія, або її розмір занижено, оскаржити рішення можна, звернувшись до:

а) керівника управління;

б) виконкому міської ради;

в) прокуратуру;

г) суд.

Як визначається розмір обов’язкового платежу.

Постановою Кабінету Міністрів України від 14 липня 2010 року № 621 встановлено, що за умови призначення житлової субсидії за користування житлом, його утримання, на оплату послуг водо-, тепло-, газопостачання, водовідведення, вивезення побутового сміття у межах норми володіння чи користування зазначеними послугами, з 01 серпня 2010р. громадяни, зареєстровані (прописані) у житловому приміщенні (будинку), сплачують 15 відсотків середньомісячного сукупного доходу, а за набуття у власність скрапленого газу, твердого палива — 15 відсотків їх річного сукупного доходу.

Якщо у складі зареєстрованих та таких, що проживають у житловому приміщенні (будинку), осіб є діти або інваліди першої чи другої групи і середньомісячний сукупний дохід на одного зареєстрованого у житловому приміщенні (будинку) громадянина не перевищує прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць та якщо у житловому приміщенні (будинку) зареєстровані і проживають тільки непрацездатні громадяни, розмір плати за житлово-комунальні послуги в межах норми володіння чи користування загальною площею житла та нормативів користування зазначеними послугами за умови призначення житлової субсидії становить 10 відсотків середньомісячного сукупного доходу, а за набуття у власність скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива – 10 відсотків річного сукупного доходу.

Розрахунок субсидій за встановленими відсотками сукупного доходу провадиться лише у разі звернення громадян за їх призначенням або у разі підтвердження громадянами права на отримання субсидії на новий термін.

Перерахунок субсидій у зв’язку зі зміною тарифів або у зв’язку з підвищенням пенсії (субсидії, призначені на рік) здійснюється без звернення громадян зі збереженням відсотку обов’язкового платежу.

Розмір витрат на оплату житлово-комунальних послуг у межах норм споживання та розмір субсидій визначаються окремо на кожний вид послуг пропорційно до його частки у загальній сумі вартості цих послуг. У випадках, коли протягом терміну призначення субсидії фактична плата за окремий вид послуг змінюється, перерахунок послуг у межах норм споживання здійснюється лише за цим окремим видом послуг.

З метою заохочення до економного використання води, газу, електроенергії, при наявності лічильників, передбачена знижка відсотка обов’язкового платежу при підтвердженні права на отримання субсидії на наступний термін на 2 відсотка, але не більше ніж на 10 відсотків за кожні 10 відсотків зменшення загальної суми фактично використаних послуг у попередньому періоді проти суми їх вартості за встановленими нормами споживання.

Документи, на підставі яких призначаються субсидії на житлово-комунальні послуги.

  • Довідки про доходи за попередніх 6 міс., окрім пенсій та допомог, які одержують у місцевому пенсійному фонді або в Управлінні праці та соціального захисту населення (заявник повинен повідомити особовий рахунок пенсійної справи та допомоги та назви допомоги).
  • Копія трудового договору, якщо заявник працює у суб’єкта підприємницької діяльності, та копію свідоцтва про реєстрацію підприємства, якщо на довідці відсутня печатка.
  • При наявності паю – довідка землевпорядника про розмір паю, копія сертифікату або свідоцтва на право власності, копія договору оренди (при здачі паю в оренду), довідка про доходи від оренди паю за попередній рік.
  • Довідка про вид та розмір земельної ділянки (при наявності земельних ділянок за межами територій, віднесених до місцевості проживання).

Для правильного заповнення декларації вам також необхідно мати:

  • Паспорти, свідоцтва про народження для неповнолітніх, які зареєстровані (прописані), ідентифікаційні коди (при звернені вперше).
  • Пенсійні посвідчення, трудові книжки для громадян, які не працюють або працюють у суб’єктів підприємницької діяльності, або знаходяться на обліку у центрі зайнятості.
  • Свідоцтво на право власності на житло, технічний паспорт та домова книга.

УПтаСЗН ЗАМОВЛЯЄ: Дані про фактичне споживання послуг, розмір оплати за послуги, склад сім’ї, інформацію про власність.

У разі неспівпадання даних у заяві та довідках, що надають житлово-комунальні підприємства за замовленням УПтаСЗН, призначити субсидію буде неможливо, тому рекомендується перевірити правильність даних, що використовують житлово-комунальні підприємства для нарахування оплати за послуги, та самостійно отримати довідки у випадках, коли змінився склад зареєстрованих у житловому приміщенні, пільги, площа житла, якщо на когось із зареєстрованих у житлі не нараховується оплата за послуги, змінився власник житла.

Доходи, які включаються до сукупного доходу

Порядок обчислення сукупного доходу сім’ї для призначення субсидії наданий у “Методиці обчислення сукупного доходу сім’ї для всіх видів соціальної допомоги” (надалі Методика), зареєстрованій в Міністерстві юстиції 07.02.2002 р. за №112/6400 зі змінами, зареєстрованими 08.08.2002 р. №637/6925.

До сукупного доходу сімей (одержувачів) згідно з п. 5 Методики включаються:

  • Нарахована заробітна плата, в тому числі за понадурочну роботу, за роботу в святкові, неробочі і вихідні дні та за роботу за сумісництвом; плата за роботу в колективному сільськогосподарському підприємстві; надбавки і доплати всіх видів; премії, встановлені за системами оплати праці на підприємстві, в установі, організації, незалежно від періодичності і джерел їх виплати; відсоткові надбавки і щорічна винагорода з фонду матеріального заохочення за підсумками роботи за рік підприємства, установи чи організації. Премії і щорічні винагороди включаються до сукупного доходу на час їх нарахування, при цьому на рік ураховується не більше однієї винагороди за вислугу років;
  • Інші грошові виплати, які мають системний характер (польове забезпечення, доплата за роз’їзний та рухомий характер роботи тощо, крім виплат на відрядження);
  • Стипендії, пенсії, допомога (крім першої частини виплати одноразової допомоги при народженні дитини, допомоги на поховання, одноразової допомоги, яка надається за рішенням органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, у тому числі громадських та благодійних);
  • Допомога на навчання, безпосередньо отримана особою від підприємства, установи чи організації, за винятком коштів, отриманих на умовах позики чи на умовах кредитів;
  • Доходи від підприємницької діяльності та іншої незалежної професійної діяльності, в тому числі доходи адвокатів, приватних нотаріусів та від заняття літературною, художньою, музичною, артистичною та іншою творчою діяльністю. Доходи осіб, які займаються зазначеною діяльністю, визначаються на підставі даних державних податкових адміністрацій. Доходи осіб, які сплачують фіксований податок, визначаються на підставі прибуткового податку і розраховуються за шкалою ставок прогресивного оподаткування;
  • Усі види винагород, які виплачуються штатним (позаштатним) літературним працівникам, художникам, фотокореспондентам та іншім особам з фонду авторського гонорару, а також винагороди, які виплачуються за публічне виконання творів, при цьому розмір доходу визначається як середньомісячний розмір гонорару за рік, що передує зверненню за призначенням допомоги, з урахуванням коефіцієнту зростання середньої заробітної плати працівників, зайнятих у галузях економіки;
  • Матеріальне забезпечення відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне страхування на випадок безробіття”;
  • Доходи від передачі квартири (будинку) в найм або в оренду (на підставі довідок органів державних податкових адміністрацій);
  • Натуральна оплата праці;
  • Грошове забезпечення військовослужбовців, крім військовослужбовців строкової служби;
  • Суми, які виплачуються в порядку відшкодування шкоди, заподіяної працівникові за ушкодження його здоров’я, що пов’язане з виконанням ним трудових обов’язків;
  • Заробіток учнів та студентів, які поєднують навчання з постійною роботою на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності та господарювання;
  • Суми, які виплачувались за час вимушеного прогулу, та суми за час вимушеного прогулу при затримці виконання рішення про поновлення на роботі працівника;
  • Одержані аліменти;
  • Фактичний заробіток осіб, які працюють у фізичних осіб. При цьому натуральна частина заробітної плати цих осіб також включається до їх сукупного доходу;
  • Суми індексації грошових доходів населення та компенсації працівникам втрати частини заробітної плати у зв’язку з порушенням термінів їх виплати;
  • Доходи від особистого селянського господарства, земельних ділянок, наданих для ведення городництва, сінокосіння, випасання худоби та земельної частки (паю), виділеної внаслідок розпаювання землі;
  • Допомога у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю;
  • Інші доходи, які підлягають оподаткуванню відповідно до законодавства.
  • До сукупного доходу включаються (згідно з п. 6 Методики) також виплати, передбачені Законом України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”:
  • Підвищення розміру оплати праці, стипендії та пенсій громадян, які працювали або працюють на територіях радіоактивного забруднення;
  • Оплата додаткової відпустки;
  • Різниця між заробітками у разі переведення на нижче оплачувану роботу;
  • Середня заробітна плата, що зберігається за працівником у разі звільнення його з роботи у зв’язку з відселенням;
  • Компенсація за час вимушеного простою;
  • Щомісячна грошова допомога у зв’язку з обмеженням споживання продуктів харчування місцевого виробництва та особистого підсобного господарства;
  • Щорічна допомога на оздоровлення.

До сукупного доходу не включаються (п. 8 Методики):

  • Сплачувані особою аліменти;
  • Перша частина одноразової допомоги при народженні дитини, допомога на поховання, одноразова допомога, яка надається за рішенням органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, у тому числі громадських та благодійних, житлова субсидія, грошове забезпечення військовослужбовців строкової служби.

У яких випадках питання призначення субсидії вирішує комісія.

У ряді випадків, коли субсидія на загальних підставах не може бути призначена, питання призначення субсидії вирішує комісія, склад якої затверджений рішенням виконкому.

Комісія розглядає наступні випадки:

  • Наявність серед зареєстрованих у житлі працездатних громадян працездатного віку, які протягом трьох міс. перед зверненням за субсидією не працювали, не навчалися на денних відділеннях учбових закладів І – ІV ступенів акредитації, не перебували на обліку у центрі зайнятості та не відносяться до пільгової категорії громадян, які мають право на субсидію.
  • Повторне надання довідок про доходи менші від неоподатковуваного мінімуму.
  • Особи, зареєстровані у житловому приміщенні (будинку), здають за договором в найм або оренду квартира (будинок).
  • Квартира (будинок) придбане менше року перед місяцем звернення за субсидією.
  • Наявність у власності (користуванні) власника житла та осіб, зареєстрованих у даному приміщенні, а також у членів їх сім’ї – чоловіків (дружин), неповнолітніх дітей – двох і більше житлових приміщень (будинків), сумарна площа яких перевищує норму володіння (користування), або у їх володінні є більше одного транспортного засобу, які підлягають державній реєстрації та обліку в Державтоінспекції ( при цьому не враховуються транспортні засоби, одержані чи придбані на пільгових умовах через органи праці та соціального захисту населення, а також транспортні засоби вітчизняного виробництва, які перебувають в експлуатації протягом більш як 10 років з дати випуску, та інші транспортні засоби, що перебувають в експлуатації протягом більш 15 років з дати випуску.
  • Наявність порушень у когось з зареєстрованих у житловому приміщенні Закону України “Про зайнятість населення”.
  • Особа, яка зареєстрована у житловому приміщенні, не є власником (співвласником) житла, відповідальним квартиронаймачем, членом житлово-будівельного кооперативу.

Комісія також вирішує питання призначення субсидії і на загальну площу житла.


Клопотання в суд про перенесення справи в суд за місцем проживання

Києво-Святошинському районного суду Київської області

03170, м.Київ, вул.Мельниченка,1

Судді Хвостик А.І

По справі №369/11114/14

Особи, яку викликають як адміністративного правопорушника:

Нечипоренко Никифора Калістратовича

79066, м.Львів, Сихівський район, вул.Антонича,00/00

КЛОПОТАННЯ

11.06.2014 р. я отримав судову повістку, відповідно до змісту якої мене викликають в судове засідання Києво-Святошинському районного суду Київської області призначене на 14.03.2014 р. в якості правопорушника по справі №369/11114/14 за ст.122-2 КУпАП.

Відповідно до положень ч.2.ст.276 КУпАП – Справи про адміністративні правопорушення, передбачені в т.ч. ст.122-2 КУпАП можуть також розглядатися за місцем обліку транспортних засобів або за місцем проживання порушників.

Місцем обліку транспортного засобу на якому ніби-то було вчинене правопорушення – Шкода Рапід д.н.№ВС12345ЕС є м.Львів (копію свідоцтва про державну реєстрацію автомобіля додаю), місцем мого проживання є місце державної реєстрації – теж м.Львів (копію паспорта громадянина України додаю).

Враховуючи вищенаведене, прошу:

  1. Провести розгляд даного клопотання за моєї відсутності.
  2. Передати справу №369/111114/14 для розгляду в суд за місцем мого проживання – Сихівський районний суд м.Львова (вул.Чоловського,2, м. Львів, 79000).

Додатки:

1. Копія паспорта.

2. Копія свідоцтва про державну реєстрацію транспортного засобу.

12.06.2014 р.                                                 Н.К.Нечипоренко


Як отримати аліменти з безробітного

У випадку, коли батьки перебувають у шлюбі і батько не працює та не бере участі в утриманні дітей, мати має право подати позовну заяву до суду і примусити його до виконання обов’язків.

Якщо батьки розлучені, а батько вважається безробітним, при цьому працює неофіційно і приховує свої доходи, то попередньо потрібно зібрати всі можливі докази для визначення розміру аліментних виплат, потурбуватися про виклик свідків, а також клопотати про те, щоб суд використав доступні йому засоби для з’ясування реального матеріального становища відповідача.

Аліменти у вигляді частини щомісячного доходу

Згідно ст. 181 ч.3 Сімейного кодексу України, може бути винесено судове рішення про присудження коштів на утримання дитини в двох можливих формах: У вигляді частини від доходу, Тобто половини, четвертини чи іншої частини доходу особи, яка зобов’язана сплачувати аліменти. При визначенні розміру аліментів, відповідно до ст . 182 СКУ, суди враховують ряд обставин, серед яких є і матеріальне становище платника аліментів.

Відповідно до судової практики як правило розмір аліментів на одну дитину встановлюють у вигляді четвертої частини від доходів батька , половини – на двох і більше дітей.

Коли на момент винесення відповідного рішення про присудження частини від доходу батько офіційно працював, суд при визначенні розміру аліментів виходив з наявних у матеріалах справи даних і не міг припускати погіршення його матеріального становища.

Таким чином, в силу обставин, що склалися, він протягом чотирьох місяців не виконував свій обов’язок з утримання дітей, мала місце несплата аліментів, внаслідок чого утворилася заборгованість.

В такій ситуації ст. 195 СКУ передбачає два варіанти здійснення розрахунку заборгованості по аліментах: якщо на момент визначення розміру заборгованості батько вже влаштувався на роботу, сума аліментів на дитину визначається у вигляді четвертої частини від заробітку, який він отримує.

Якщо на момент визначення розміру заборгованості платник на роботу не влаштувався, сума аліментів з безробітного розраховується виходячи із середньої зарплати в даній місцевості. Під «цією місцевістю» мається на увазі місце проживання або місце роботи платника аліментів, а також місцезнаходження майна боржника в аліментних відносинах.

Вищевказані органи надають дані з приводу розміру середньої заробітної плати для конкретної місцевості на вимогу державного виконавця.

Останній керується отриманими даними при визначенні того, яка сума аліментів з непрацюючого підлягає оплаті з урахуванням заборгованості.

Аліменти у вигляді твердої грошової суми

Статус безробітного не завжди означає, що платник аліментів не заробляє .

Як варіант, він може час від часу підробляти вантажником, бути різноробочим на підхваті, мати який-небудь сезонний дохід, припустимо, продавати на ринку свіжозібрані в найближчій посадці черешні, а може писати картини або книги і заробляти на їх продажу. Випадків може бути безліч, суть полягає в тому, що людина ніде офіційно не працює, в центрі зайнятості не числиться, вважається безробітною, але має непостійний, мінливий заробіток.

У цьому випадку суд за заявою особи, яка зобов’язана сплачувати аліменти або особи яка має право на отримання таких виплат, може визначити розмір аліментів не у вигляді частини від доходу, а у вигляді твердої грошової суми .

Підставами для винесення такого рішення є наступні обставини: отримання платником нерегулярного, мінливого доходу; отримання доходу або його частини в натуральному вигляді; отримання доходу в іноземній валюті. При тому, зміна курсу валют може в значній мірі впливати на розмір аліментів у разі їх відрахування у вигляді частини від заробітку; повна відсутність заробітків, за умови, що платник перебуває на обліку в центрі зайнятості та офіційно є безробітним.

У такому випадку, визначити розмір аліментів у вигляді частини від неіснуючого доходу неможливо; наявність у безробітного майна на праві власності, від якого він може отримувати дохід, а визначити розмір такого доходу і в цілому його наявність встановити складно; нелегальна робота безробітного або отримання доходів з різних джере , які неможливо встановити, так само як і загальний розмір доходів; наявність інших обставин.

Визначити точний розмір аліментів які має платити безробітний у твердій грошовій сумі зможе тільки суд після дослідження всіх обставин справи, наданих позивачем і відповідачем документів та інших матеріалів. Її розмір визначається з урахуванням обставин, передбачених ст. 182 СКУ.


Мобілізаційна повістка: хто, коли, кому.


17 серпня 2015 р. закінчується шоста хвиля мобілізації. На даний час триває вручення повісток. Багато хто пробує знайти інформацію про порядок вручення повісток, однак однозначної та чіткої відповіді на свої питання знайти не може. На даний час процедура вручення повісток в чинному законодавстві України детально не прописана. Тому ми надамо короткі відповіді на найбільш актуальні питання, виходячи з аналізу законодавства та практики.

Види повісток

Військовозобов’язаному можуть виписати повістку з пропозицією з’явитися до військкомату для звірки облікового запису або співбесіди. Також є повістка з вимогою з’явитися до військкомату для проходження медкомісії. І повістка з вимогою (наказ) з’явитися з речами у зазначений пункт збору (для військовозобов’язаних , які пройшли співбесіду, медкомісію і отримали мобілізаційне розпорядження). Отже – отримання повістки – це не 100% призов на службу.

Мобілізаційне розпорядження

Мобілізаційне розпорядження — документ, що видається військовозобов’язаному, визнаному медичною комісією придатним до несення військової служби. Воно вклеюється у військові квитки. У мобілізаційному розпорядженні вказується номер призовної команди, адреса призовного пункту, куди належить з’явитися на першу ж вимогу для розподілу у військові частини.

Бувають випадки, що після вручення мобілізаційного розпорядження військовозобов’язаного ще якийсь час можуть не викликати до армії. Однак неприбуття на збірний пункт у зазначені терміни загрожує кримінальним покаранням на строк від 2 до 5 років. Розпорядження військового комісара є документованою вказівкою конкретному військовозобов’язаному (військовослужбовцю) вчинити певну дію, акт (вибути у відрядження, приступити до виконання обов’язків тощо).

Оформлення повістки

У повістці повинно бути вказано прізвище, імя та по батькові мобілізованого, його адреса. Також військова спеціальність повинна співпадати зі спеціальністю записаною у військовому квитку. Крім того, в повістці повинні бути вказані дата, час, адреса місця прибуття та перелік документів, які мобілізований має мати при собі. Повістка повинна бути скріплена печаткою та з підписом військового комісара. Корінець від повістки з підписом військовозобов’язаного повинен зберігатись у військкоматі.

Отримання повістки

Повістку вручають особисто в руки військовозобов’язаного. Він повинен розписатись у ній особисто. Підпис третіх осіб (родичів, сусідів, представників ЖЕКу (ОСББ) та інших) не вважається дійсним. Якщо ж у військовозобов’язаного виникнуть питання щодо достовірного підпису на повістці, то справу можливо вирішувати в судовому порядку.

Повістки надіслані поштою, залишені в поштовій скриньці, під дверима, або передачі через членів сім’ї чи третіх осіб, не можуть вважатись належним повідомленням. Також не є належним повідомлення по телефону.

Документи при врученні повістки

Детально процедура вручення повістки не прописана у законодавстві. Офіційні документи, які засвідчують особу, та на підставі, яких можуть видати повістку, це паспорт та посвідчення водія. Робоче посвідчення — можливе у разі отримання повістки на робочому місці. Студентський квиток, пенсійне посвідчення чи інший документ у цій ситуації не підходять, і тому вручення повістки на основі цих документів може визнатись незаконним.

Хто має право вручити повістку

Військовий комісаріат у межах своєї компетенції вправі здійснювати вручення повісток військовозобов’язаним через уповноважених осіб, зокрема органи місцевого самоврядування (районних та селищних рад) та місцеві виконавчі органи. А от вручення повісток начальниками ЖЕКів чи ОСББ юристи трактують по-різному.

Для того, щоб потрапити та надати керівнику підприємства повістки для працівників, які підлягають мобілізації, комісаріат створює комісію за участі представників районних держадміністрацій, МВС, прокуратури, СБУ та громадськості.

Місце вручення

У законодавстві не вказана норма, що повістки видають лише за місцем проживання. Тому були відомі випадки, коли повістки вручали прямо на дорогах. Повістку можна отримати лише у двох місцях, де можна встановити особу — за місцем проживання, або за місцем роботи. Вручити повістку на вулиці, в громадському транспорті, в магазинах не можна. Представники комісаріату або уповноважені особи не мають підстав перевірити у громадян документи в громадських місцях.

Правоохоронці

Згідно з законодавством представники МВС чи ДАІ мають право перевіряти документи в громадських місцях, однак не мають права вручати повістки. Це можуть зробити військові комісари, або уповноважені ними особи, однак повістки, при врученні в такий спосіб, вже повинні бути оформлені належним чином.

Крім того, правоохоронці можуть перевіряти документи лише у випадках вказаних в законодавстві. Зокрема, якщо є підозра про вчинення злочину, поява в стані сп’яніння та інше. Вони повинні представитись та назвати причину перевірки.

Ухилення від мобілізації

Під час мобілізації громадяни, які підлягають призову на військову службу, зобов’язані з’явитися на збірні пункти в строки, зазначені в отриманих ними документах – мобілізаційних посвідченнях, повістках або розпорядженнях військових комісарів.

Поважними причинами неприбуття на збірний пункт визнаються:

  • хвороба, яка позбавляє можливості з’явитись;
  • смерть чи важка хвороба близького родича;
  • перешкода стихійного характеру або інші обставини, які позбавляють можливості з’явитись на збірний пункт.

Причини неявки повинні підтверджуватись документально. За неявку у військкомат за повісткою при повній або частковій мобілізації ухильників загрожує адміністративна відповідальність у вигляді штрафу від 85 до 119 грн. За ухилення від призову за мобілізацією в ст. 336 Кримінального кодексу України прописана відповідальність у вигляді позбавлення волі на строк від двох до п’яти років. Відповідальність за ухилення може наставати у разі, якщо особа була належним чином повідомлена про те, що вона підлягає мобілізації.


Правительство приняло постановление, которое дает возможность получателям субсидий участие в программе по энергоэффективности и получить возмещение от государства в размере 70%

Сегодня правительство делает все возможное, чтобы как можно больше людей воспользовались нашей программой. Поэтому, привлечения субсидантов — это еще один важный шаг государства навстречу людям. Прокомментировал председатель Госэнергоэффективности Сергей Савчук Постановление Правительства от 12 августа 2015 №614.

То есть, тот человек, которому назначена субсидия, может обратиться в Сбербанк или в Укргазбанк и получить 70% компенсации от государства на приобретение или котла, или материалов для утепления своей квартиры или дома. По процентным ставкам на кредиты в украинских банках, то стоит заметить, что правительство сотрудничает с органами местного самоуправления.

Сегодня, уже 17 областей и городов подписали программы и возмещают процентную ставку для тех граждан, которые взяли в банке кредит на приобретение котла или на модернизацию собственного жилья, получили возмещение от государства и дополнительно получают из местных бюджетов компенсацию процентных ставок по кредитам.

«Скоро начнется отопительный сезон и люди должны заранее начать подготовку к нему, чтобы зимой было тепло в домах и, самое главное, за это тепло платить меньше», — отметил председатель Госэнергоэффективности и добавил, что с момента реализации программы стимулирования населения к внедрению энергоэффективных мероприятий выдано 21 052 кредитов на общую сумму 357 млн грн.

 

Contact Us