Legalbroker

Все новости в НОВОСТИ

Як отримати аліменти з безробітного

У випадку, коли батьки перебувають у шлюбі і батько не працює та не бере участі в утриманні дітей, мати має право подати позовну заяву до суду і примусити його до виконання обов’язків.

Якщо батьки розлучені, а батько вважається безробітним, при цьому працює неофіційно і приховує свої доходи, то попередньо потрібно зібрати всі можливі докази для визначення розміру аліментних виплат, потурбуватися про виклик свідків, а також клопотати про те, щоб суд використав доступні йому засоби для з’ясування реального матеріального становища відповідача.

Аліменти у вигляді частини щомісячного доходу

Згідно ст. 181 ч.3 Сімейного кодексу України, може бути винесено судове рішення про присудження коштів на утримання дитини в двох можливих формах: У вигляді частини від доходу, Тобто половини, четвертини чи іншої частини доходу особи, яка зобов’язана сплачувати аліменти. При визначенні розміру аліментів, відповідно до ст . 182 СКУ, суди враховують ряд обставин, серед яких є і матеріальне становище платника аліментів.

Відповідно до судової практики як правило розмір аліментів на одну дитину встановлюють у вигляді четвертої частини від доходів батька , половини – на двох і більше дітей.

Коли на момент винесення відповідного рішення про присудження частини від доходу батько офіційно працював, суд при визначенні розміру аліментів виходив з наявних у матеріалах справи даних і не міг припускати погіршення його матеріального становища.

Таким чином, в силу обставин, що склалися, він протягом чотирьох місяців не виконував свій обов’язок з утримання дітей, мала місце несплата аліментів, внаслідок чого утворилася заборгованість.

В такій ситуації ст. 195 СКУ передбачає два варіанти здійснення розрахунку заборгованості по аліментах: якщо на момент визначення розміру заборгованості батько вже влаштувався на роботу, сума аліментів на дитину визначається у вигляді четвертої частини від заробітку, який він отримує.

Якщо на момент визначення розміру заборгованості платник на роботу не влаштувався, сума аліментів з безробітного розраховується виходячи із середньої зарплати в даній місцевості. Під «цією місцевістю» мається на увазі місце проживання або місце роботи платника аліментів, а також місцезнаходження майна боржника в аліментних відносинах.

Вищевказані органи надають дані з приводу розміру середньої заробітної плати для конкретної місцевості на вимогу державного виконавця.

Останній керується отриманими даними при визначенні того, яка сума аліментів з непрацюючого підлягає оплаті з урахуванням заборгованості.

Аліменти у вигляді твердої грошової суми

Статус безробітного не завжди означає, що платник аліментів не заробляє .

Як варіант, він може час від часу підробляти вантажником, бути різноробочим на підхваті, мати який-небудь сезонний дохід, припустимо, продавати на ринку свіжозібрані в найближчій посадці черешні, а може писати картини або книги і заробляти на їх продажу. Випадків може бути безліч, суть полягає в тому, що людина ніде офіційно не працює, в центрі зайнятості не числиться, вважається безробітною, але має непостійний, мінливий заробіток.

У цьому випадку суд за заявою особи, яка зобов’язана сплачувати аліменти або особи яка має право на отримання таких виплат, може визначити розмір аліментів не у вигляді частини від доходу, а у вигляді твердої грошової суми .

Підставами для винесення такого рішення є наступні обставини: отримання платником нерегулярного, мінливого доходу; отримання доходу або його частини в натуральному вигляді; отримання доходу в іноземній валюті. При тому, зміна курсу валют може в значній мірі впливати на розмір аліментів у разі їх відрахування у вигляді частини від заробітку; повна відсутність заробітків, за умови, що платник перебуває на обліку в центрі зайнятості та офіційно є безробітним.

У такому випадку, визначити розмір аліментів у вигляді частини від неіснуючого доходу неможливо; наявність у безробітного майна на праві власності, від якого він може отримувати дохід, а визначити розмір такого доходу і в цілому його наявність встановити складно; нелегальна робота безробітного або отримання доходів з різних джере , які неможливо встановити, так само як і загальний розмір доходів; наявність інших обставин.

Визначити точний розмір аліментів які має платити безробітний у твердій грошовій сумі зможе тільки суд після дослідження всіх обставин справи, наданих позивачем і відповідачем документів та інших матеріалів. Її розмір визначається з урахуванням обставин, передбачених ст. 182 СКУ.


Мобілізаційна повістка: хто, коли, кому.


17 серпня 2015 р. закінчується шоста хвиля мобілізації. На даний час триває вручення повісток. Багато хто пробує знайти інформацію про порядок вручення повісток, однак однозначної та чіткої відповіді на свої питання знайти не може. На даний час процедура вручення повісток в чинному законодавстві України детально не прописана. Тому ми надамо короткі відповіді на найбільш актуальні питання, виходячи з аналізу законодавства та практики.

Види повісток

Військовозобов’язаному можуть виписати повістку з пропозицією з’явитися до військкомату для звірки облікового запису або співбесіди. Також є повістка з вимогою з’явитися до військкомату для проходження медкомісії. І повістка з вимогою (наказ) з’явитися з речами у зазначений пункт збору (для військовозобов’язаних , які пройшли співбесіду, медкомісію і отримали мобілізаційне розпорядження). Отже – отримання повістки – це не 100% призов на службу.

Мобілізаційне розпорядження

Мобілізаційне розпорядження — документ, що видається військовозобов’язаному, визнаному медичною комісією придатним до несення військової служби. Воно вклеюється у військові квитки. У мобілізаційному розпорядженні вказується номер призовної команди, адреса призовного пункту, куди належить з’явитися на першу ж вимогу для розподілу у військові частини.

Бувають випадки, що після вручення мобілізаційного розпорядження військовозобов’язаного ще якийсь час можуть не викликати до армії. Однак неприбуття на збірний пункт у зазначені терміни загрожує кримінальним покаранням на строк від 2 до 5 років. Розпорядження військового комісара є документованою вказівкою конкретному військовозобов’язаному (військовослужбовцю) вчинити певну дію, акт (вибути у відрядження, приступити до виконання обов’язків тощо).

Оформлення повістки

У повістці повинно бути вказано прізвище, імя та по батькові мобілізованого, його адреса. Також військова спеціальність повинна співпадати зі спеціальністю записаною у військовому квитку. Крім того, в повістці повинні бути вказані дата, час, адреса місця прибуття та перелік документів, які мобілізований має мати при собі. Повістка повинна бути скріплена печаткою та з підписом військового комісара. Корінець від повістки з підписом військовозобов’язаного повинен зберігатись у військкоматі.

Отримання повістки

Повістку вручають особисто в руки військовозобов’язаного. Він повинен розписатись у ній особисто. Підпис третіх осіб (родичів, сусідів, представників ЖЕКу (ОСББ) та інших) не вважається дійсним. Якщо ж у військовозобов’язаного виникнуть питання щодо достовірного підпису на повістці, то справу можливо вирішувати в судовому порядку.

Повістки надіслані поштою, залишені в поштовій скриньці, під дверима, або передачі через членів сім’ї чи третіх осіб, не можуть вважатись належним повідомленням. Також не є належним повідомлення по телефону.

Документи при врученні повістки

Детально процедура вручення повістки не прописана у законодавстві. Офіційні документи, які засвідчують особу, та на підставі, яких можуть видати повістку, це паспорт та посвідчення водія. Робоче посвідчення — можливе у разі отримання повістки на робочому місці. Студентський квиток, пенсійне посвідчення чи інший документ у цій ситуації не підходять, і тому вручення повістки на основі цих документів може визнатись незаконним.

Хто має право вручити повістку

Військовий комісаріат у межах своєї компетенції вправі здійснювати вручення повісток військовозобов’язаним через уповноважених осіб, зокрема органи місцевого самоврядування (районних та селищних рад) та місцеві виконавчі органи. А от вручення повісток начальниками ЖЕКів чи ОСББ юристи трактують по-різному.

Для того, щоб потрапити та надати керівнику підприємства повістки для працівників, які підлягають мобілізації, комісаріат створює комісію за участі представників районних держадміністрацій, МВС, прокуратури, СБУ та громадськості.

Місце вручення

У законодавстві не вказана норма, що повістки видають лише за місцем проживання. Тому були відомі випадки, коли повістки вручали прямо на дорогах. Повістку можна отримати лише у двох місцях, де можна встановити особу — за місцем проживання, або за місцем роботи. Вручити повістку на вулиці, в громадському транспорті, в магазинах не можна. Представники комісаріату або уповноважені особи не мають підстав перевірити у громадян документи в громадських місцях.

Правоохоронці

Згідно з законодавством представники МВС чи ДАІ мають право перевіряти документи в громадських місцях, однак не мають права вручати повістки. Це можуть зробити військові комісари, або уповноважені ними особи, однак повістки, при врученні в такий спосіб, вже повинні бути оформлені належним чином.

Крім того, правоохоронці можуть перевіряти документи лише у випадках вказаних в законодавстві. Зокрема, якщо є підозра про вчинення злочину, поява в стані сп’яніння та інше. Вони повинні представитись та назвати причину перевірки.

Ухилення від мобілізації

Під час мобілізації громадяни, які підлягають призову на військову службу, зобов’язані з’явитися на збірні пункти в строки, зазначені в отриманих ними документах – мобілізаційних посвідченнях, повістках або розпорядженнях військових комісарів.

Поважними причинами неприбуття на збірний пункт визнаються:

  • хвороба, яка позбавляє можливості з’явитись;
  • смерть чи важка хвороба близького родича;
  • перешкода стихійного характеру або інші обставини, які позбавляють можливості з’явитись на збірний пункт.

Причини неявки повинні підтверджуватись документально. За неявку у військкомат за повісткою при повній або частковій мобілізації ухильників загрожує адміністративна відповідальність у вигляді штрафу від 85 до 119 грн. За ухилення від призову за мобілізацією в ст. 336 Кримінального кодексу України прописана відповідальність у вигляді позбавлення волі на строк від двох до п’яти років. Відповідальність за ухилення може наставати у разі, якщо особа була належним чином повідомлена про те, що вона підлягає мобілізації.


Як заповняти документи на субсидії з 01 серпня 2015 р.

Порядок заповнення бланку Заяви про призначення житлової субсидії

1. Заяву заповнює особа, на яку відкрито особовий рахунок по сплаті житлово-комунальних послуг за місцем реєстрації (або особа, яка фактично сплачує вартість одержуваних послуг). Особи, які орендують житло, додають до Заяви договір найму (оренди) житла.

2. У правому верхньому куті має бути зазначено назва місцевого управління соціального захисту населення, до якого подається Заява.

3. У заяві зазначаються відомості про особу: прізвище, ім’я по батькові, зареєстроване місце проживання (для орендарів – фактичне місце проживання) із зазначенням адреси житла: поштовий індекс, населений пункт, вулиця, номер будинку, квартири), контактний номер телефону, реквізити паспорта громадянина України (серія, номер, ким і коли виданий), реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер).

4. У Заяві необхідно підкреслити, на які види послуг призначати субсидію:

  • на оплату житлово-комунальних послуг;
  • на придбання твердого палива та скрапленого газу (у разі коли житлове приміщення не забезпечується електро-, тепло- або газопостачанням для опалення).

Якщо домогосподарство користується твердим паливом, скрапленим газом та комунальними послугами, необхідно підкреслити все.

5. У Заяві необхідно вказати відомості про житлово-комунальні послуги, якими користується сім’я, зокрема:

  1. у графі „Номер особового рахунку” – номер особового рахунку, який міститься у договорі про надання послуг, платіжному документі (квитанції, розрахунковій книжці) на оплату відповідної послуги;
  2. у графі „Найменування організації, що надає послуги” – назву організації, що міститься у договорі про надання послуг, платіжному документі (квитанції, розрахунковій книжці) на оплату відповідної послуги;
  3. у графі „Примітки” зазначається наявність або відсутність засобів обліку, а саме: „є лічильник”або „немає лічильника”.

6. У Заяві необхідно відмітити чи розглядати питання призначення субсидії комісією, створеною місцевими органами влади, що здійснюється на підставі обстеження умов проживання сім’ї.
Рішення про призначення субсидії комісією приймається у таких випадках:

  • заявник є непрацездатною особою, проживає один і бажає отримати субсидію на збільшену площу житла;
  • особові рахунки відкриті на особу, яка не зареєстрована;
  • у складі сім’ї є особи які зареєстровані але не проживають у житловому приміщенні;
  • сім’я протягом 12 місяців перед зверненням здійснила одноразову покупку або оплатила послуги яка на час купівлі (оплати) перевищує 50000,00 грн.

7. Відомості, зазначені у Заяві, засвідчуються підписом особи, а також зазначається дата заповнення Заяви.
Звертаємо увагу, що для громадян, які вже одержують субсидію, додатково надавати документи для її призначення непотрібно.

Порядок заповнення бланку Декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії

Декларацію заповнює особа, на яку відкрито особовий рахунок по сплаті житлово-комунальних послуг за місцем реєстрації (або особа, яка фактично сплачує вартість одержуваних послуг.
У правому верхньому куті зазначається назва місцевого управління соціального захисту населення до якого подається Декларація.

У розділі І:

  1. У позиції 1 вказується: прізвище, ім’я по батькові особи, на яку відкрито особовий рахунок по сплаті житлово-комунальних послуг за місцем реєстрації (або особи, яка фактично сплачує вартість одержуваних послуг).
  2. У позиції 2 необхідно зазначити загальну та опалювальну площу житлового приміщення (кв. метрів), кількість поверхів у будинку, а також підкреслити тип будинку: індивідуальний чи багатоквартирний.
  3. У позиції 3 вказуються відомості про всіх осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні (або фактично проживаючих – для осіб, які орендують житло і вказані у договорі оренди, або для індивідуальних забудовників, будинки яких не прийняті в експлуатацію), яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги із зазначенням прізвища, ім’я по батькові, дати народження, серії та номера паспорта, ідентифікаційного номера (за наявності) таких осіб. У графі „Примітки” можливо зазначити, що конкретна особа не проживає і їй не нараховується плата за житлово-комунальні послуги.

У розділі ІІ заповнюються відомості про всі види доходів (заробітна плата, пенсія, допомога, стипендія, грошове забезпечення, аліменти, виплати відповідно до умов цивільно-правового договору, доходи від підприємницької діяльності, здачі майна в оренду, від продажу майна та немайнових прав, сільськогосподарської продукції, дивіденди, тощо) осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні (або фактично проживаючих, зазначених у договорі оренди), за попередній календарний рік (12 місяців 2014 року). Дохід може бути вказаний і за попередні три місяці, але при цьому особа має надати довідки про доходи за цей період.

Звертаємо увагу, що відтепер у Декларації непотрібно вказувати розмір доходу, а зазначається лише вид доходу та найменування організації, де отримано такий дохід, а для фізичних осіб-підприємців – група платника єдиного податку.

У розділі ІІІ вказується інформація про осіб, які здійснили одноразову купівлю майна або оплату послуг протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням субсидії на суму яка на час купівлі (оплати) перевищує 50000,00 грн. із зазначенням виду, вартості, дати здійснення купівлі (оплати) майна або послуг.

Відомості, зазначені у Декларації, засвідчуються підписом особи, а також зазначається дата заповнення Декларації..


Правительство приняло постановление, которое дает возможность получателям субсидий участие в программе по энергоэффективности и получить возмещение от государства в размере 70%

Сегодня правительство делает все возможное, чтобы как можно больше людей воспользовались нашей программой. Поэтому, привлечения субсидантов — это еще один важный шаг государства навстречу людям. Прокомментировал председатель Госэнергоэффективности Сергей Савчук Постановление Правительства от 12 августа 2015 №614.

То есть, тот человек, которому назначена субсидия, может обратиться в Сбербанк или в Укргазбанк и получить 70% компенсации от государства на приобретение или котла, или материалов для утепления своей квартиры или дома. По процентным ставкам на кредиты в украинских банках, то стоит заметить, что правительство сотрудничает с органами местного самоуправления.

Сегодня, уже 17 областей и городов подписали программы и возмещают процентную ставку для тех граждан, которые взяли в банке кредит на приобретение котла или на модернизацию собственного жилья, получили возмещение от государства и дополнительно получают из местных бюджетов компенсацию процентных ставок по кредитам.

«Скоро начнется отопительный сезон и люди должны заранее начать подготовку к нему, чтобы зимой было тепло в домах и, самое главное, за это тепло платить меньше», — отметил председатель Госэнергоэффективности и добавил, что с момента реализации программы стимулирования населения к внедрению энергоэффективных мероприятий выдано 21 052 кредитов на общую сумму 357 млн грн.

 

Contact Us